Στη Φάκα - Η Ηλεκτρονική Εφημερίδα του Νομού Ημαθίας  
advertisement
Δευ 20 Νοεμβρίου 2017 13:56

«Κυκλοφοριακή Μελέτη… Μάλλον δεν μελέτησαν όλοι όσο θα έπρεπε»

print
email
«Κυκλοφοριακή Μελέτη… Μάλλον δεν μελέτησαν όλοι όσο θα έπρεπε»

Γράφει η Συρμούλα Τζήμα - Τόπη, Σύμβουλος στη Δημοτική Κοινότητα Βέροιας

Με αφορμή την συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας Βέροιας που διεξήχθη στις 9/11/2014 και τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 10/11/2014 με κύριο θέμα την κυκλοφορική μελέτη  για τους δρόμους της πόλης μας ,επανέρχομαι  κάνοντας ορισμένες  λυπηρές διαπιστώσεις.

Με συνοπτικές διαδικασίες και με τρόπο ανεξήγητα εσπευσμένο κληθήκαμε να γνωμοδοτήσουμε  για το ποια από τις προτεινόμενες λύσεις του αναδόχου μελετητή είναι βέλτιστη για την πόλη μας. Βιασύνη που δικαιολογείται ,βέβαια,αν αναλογιστεί κανείς το πόσο επίσης βιαστικά και πρόχειρα εφαρμόστηκε η « επιτυχής» μελέτη της αστικής αναπλάσεως της πόλης μας και μάλιστα κατά σχήμα οξύμωρο για τα παγκόσμια χρονικά η κυκλοφοριακή μελέτη να έπεται αυτής.
Είμαι ειλικρινά δύσπιστη αν οι διάπυροι υποστηριχτές της μίας ή άλλης πρότασης μελέτησαν τη συγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη και τις σχετικές παρατηρήσεις που περιλαμβάνει ,από τα οποία καταφανώς αναδεικνύονται οι  αδυναμίες εφαρμογής του συνολικού πλαισίου και πιο συγκεκριμένα:
α) Δόθηκε ως θέσφατο στον μελετητή ότι η Μητροπόλεως θα πρέπει να είναι μονόδρομος. Δεν πληροφορήθηκε ότι πουθενά η απόφαση του ΣτΕ δεν αναφέρεται στον τρόπο ρύθμισης της κυκλοφορίας της οδού, παρά μόνο στην ανάδειξη της αρχαίας Ρωμαϊκής οδού , γεγονός στο οποίο συνηγορεί και ο νομικός σύμβουλος του Δήμου στην σχετική του γνωμοδότηση.
β)Αποδέχεται ότι ουσιαστικά το μείζον θέμα που θα έπρεπε πρωτίστως να επιλυθεί είναι αυτό των θέσεων στάθμευσης ,καθώς σημειώνει ότι στις ώρες αιχμής ελλείπουν περίπου χίλιες θέσεις στάθμευσης στην πόλη.
γ)Δεν έλαβε σοβαρά υπόψη της την επιθυμία μετακίνησης του Βεροιώτη που αναγκαστικά θα υποχρεώνεται να προβαίνει σε διπλούς και τριπλούς κύκλους ώσπου να διεκπεραιώσει το επιθυμητό, καθώς επίσης αγνόησε τη Βέροια ως μια πόλη τουριστική , με ιδιαιτερότητες και ανάγκη για εύκολη πρόσβαση.
δ) Τονίζει ότι στόχος είναι η καταπολέμηση της μακροχρόνιας στάθμευσης. Δεν νομίζω όμως να διαφωνεί κανείς ότι όσο η Μητροπόλεως ήταν μονόδρομος δημιουργούνταν μονίμως μια άτυπη λωρίδα σταματημένων αυτοκίνητων με alarm; Συνεπικουρούντων δυστυχώς και των στοιχείων της έλλειψης της δημοτικής αστυνομίας, όπως και του χαλαρού θεσμού της ελεγχόμενης στάθμευσης.
ε) Διαφαίνεται ότι οι μελετητές δεν ζήτησαν ακριβή στοιχεία για τον στόλο και το μήκος των αστικών κυρίως λεωφορείων, γεγονός που προφανώς δυσχεραίνει τόσο την διεξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων, όσο και την τελική εφαρμογή του σχεδίου, με το δεδομένο πλάτος των οδών.
στ) Δεν ελήφθησαν επίσης στοιχεία για το πώς τυχόν θα επηρεαστούν οι  κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περίπτωση της πολύ πιθανής μετακίνησης διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών. 

Αυτά, και άλλα πολλά ερωτήματα τέθηκαν στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας, όπως επίσης τέθηκαν και στη συνεδρίαση του Κεντρικού Δημοτικού Συμβουλίου, αλλά  διόλου παραδόξως  πειστικές απαντήσεις δεν δόθηκαν, με αποτέλεσμα να παρθεί εσπευσμένως απόφαση  από την πλειοψηφία υπέρ της συγκεκριμένης πρότασης μονοδρόμησης των οδών Μητροπόλεως-Βενιζέλου. Γιατί να  πιστέψουμε ότι αυτή τη φορά η μελέτη θα είναι « πετυχημένη» χωρίς να διακρίνουμε πρόθεση διορθωτικών κινήσεων σε ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την πόλη μας;  Γιατί δεν ακούμε τις φωνές αυτών  που την ζουν και τη διασχίζουν καθημερινά; Γιατί δεν διαβάζουμε τα δημοψηφίσματα; Γιατί ανεχόμαστε από τον εκάστοτε μελετητή ,που εμείς τον προσλάβαμε, αντί να μας υποδείξει την καλύτερη δυνατή λύση, λαμβάνοντας υπόψη του και την παραμικρή ,ίσως γι αυτόν λεπτομέρεια, να μας λέει ουσιαστικά «διαλέχτε»;  Φρονώ ,πως ο κάθε άξιος μελετητής θα έπρεπε σαφώς να εξετάσει τη λύση της διατήρησης της αμφίδρομης πορείας της Μητροπόλεως , με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιοτήτων , χωρίς να αλλοιωθεί το πλάτος της οδού αλλά με τη χρήση νέων αρχιτεκτονικών τεχνικών(όπως π.χ. με plexi-glass επί των πεζοδρομίων)–άποψη που εδώ και μήνες έχει κατατεθεί. Ακόμα και ένα μακρόπνοο σχέδιο πεζοδρόμησης όλου του σχετικού τριγώνου θα ήταν μια ριζική και ουσιαστική λύση ,που όμως φυσικά απαιτεί ισχυρή πολιτική βούληση και δημιουργία χώρων στάθμευσης περιμετρικά. Αυτά, αν θέλουμε φυσικά ,ευρωπαϊκές πόλεις ήπιας κυκλοφορίας ,αφήνοντας τις γρήγορες λύσεις και τα μπαλώματα.

 

Φυλακισμένος φοιτητής
Προηγούμενο άρθρο
Φυλακισμένος φοιτητής
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement
advertisement

NEWSLETTER

Εγγραφείτε τώρα!
Διαγραφή

Αν επιθυμείτε να παύσετε να λαμβάνετε ενημερωτικά δελτία γράψτε εδώ τον Κωδικό Διαγραφής που εμφανίζεται στο δελτίο που λάβατε από εμάς και πατήστε Διαγραφή.

http://www.stifaka.gr/inner.php/ajax
Παρακαλώ περιμένετε...
Άκυρη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Ο ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΗΝ ΗΜΑΘΙΑ



Ο καιρός τώρα

Περιοδικά σύννεφα
Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία 9 °C
Άνεμος ΔΒΔ 6-7 μποφόρ

Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου

Μερική λιακάδα
Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία 0 ως 10 °C
Άνεμος ΒΒΔ 3-7 μποφόρ

Τρίτη, 21 Νοεμβρίου

Μερική λιακάδα
Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία 2 ως 11 °C
Άνεμος ΝΔ 0-2 μποφόρ

stifaka.gr

Στοιχεία Επικοινωνίας

Κεντρικής 194, Βέροια

23310 72236

23310 72236

stifaka.news@gmail.com